דיקור סיני
דיקור סיני רפאל רוזנסקי

מהו דיקור סיני

טיפולי הדיקור הסיני הראשונים בוצעו כבר לפני כ-2,500 שנים. במהלך השנים התפתחה השיטה תוך המשך שימוש בעקרונות הבסיס של הרפואה הסינית העתיקה. הרפואה הסינית רואה מצב בריאותי תקין כמצב בו ישנה זרימה חופשית של אנרגיה בגוף. הערוצים בהם זורמת האנרגיה בגוף נקראים מרידיאנים. המרידיאנים עוברים גם בתוך הגוף וגם על גבי העור. נקודות הדיקור ממוקמות לאורך המרידיאנים על העור.

כאשר נוצרים שיבושים בזרימת האנרגיה עקב חסימה כלשהי, חוסר או עודף באנרגיה, הדבר בא לידי ביטוי בחולי/כאב גופני או נפשי. טיפולי דיקור סיני נועדו לטפל באותן הבעיות, להחזיר את מצב זרימת האנרגיה לקדמותו ואף לשפר אותו.

מחקרים שעסקו בשיטת הדיקור הסיני הוכיחו כי שיטת הטיפול מצליחה לעודד את הגוף להפריש חומרים אנטי דלקתיים וחומרים נגדי כאב משפרים מצב רוח. כך מצליח דיקור סיני לסייע לגוף להילחם במחלות וכאבים מסיבות שונית ומחזיר למטופל רפואה ומזור. כיום, דיקור סיני ממלא תפקיד חשוב כענף מרכזי ברפואה משלימה. רופאים רבים ממליצים למטופלים שלהם על טיפולי דיקור.

מתי דיקור סיני יכול לעזור?

1. כאבי ראש ומיגרנות.
  2. בעיות פוריות לגבר ולאישה.
  3. כאבים אורתופדיים וכאבי שרירים.
  4. כאבי מחזור ותופעות גיל המעבר.
  5. בעיות במערכת העיכול.
  6. חולשה של מערכת החיסון (נטייה למחלות זיהומיות).
  7. אסתמה.
  8. סכרת.
  9. עייפות כרונית.

זוהי רק רשימת חלקית ביותר של המקרים הנפוצים ביותר. טיפולי דיקור יעילים במקרים רבים נוספים.

כיצד מתבצע הטיפול?

בגוף האדם קיימות נקודות מפתח דרכן ניתן להשפיע על בריאות האדם. את מחטי הדיקור הדקות מציבים בנקודות אותן בוחר המטפל. בכל טיפול בוחר המטפל את נקודות הדיקור המתאימות ביותר על מנת ליצור את הפעולה המבוקשת בגוף. המחטים הדקות מוצבות בנקודות הנבחרות למשך כ-20 דקות על מנת לאפשר לגוף להסיר חסימות ולהפריש את החומרים הרצויים ולהפיק מקסימום תועלת מהטיפול.

נדגיש כי מדובר במחטים דקות מאוד ועדינות (מחטים סטריליות וחד פעמיות). טיפול דיקור סיני אינו כרוך בכאב או תחושה של אי נעימות. כל מפגש טיפול רגיל בקליניקה נמשך 30-45 דקות בתדירות שבועית. טיפולי דיקור סיני לילדים יהיו קצרים יותר (כ-15 דקות בלבד). במקרים אקוטיים ניתן לקבוע כמה טיפולים בשבוע.

הכנות לקראת הטיפול

הטיפול הראשון בסדרת טיפולים יתחיל באבחון על ידי בדיקת הדופק והלשון וסקירה של היסטוריה רפואית. בדיקת הדופק והלשון מאפשרת לי סקירת מידית ומדויקת של כל המערכת בגוף המטופל יתבקש למסור פרטים על המצב הרפואי, תרופות קבועות, ניתוחים, פציעות, אלרגיות, רגישויות, היסטוריה של טיפולי דיקור סיני ורקע של טיפולים משלימים/אלטרנטיביים נוספים. במהלך תקופת הטיפול חשוב יהיה לעדכן את המטפל בשינויים במצב הרפואי ובהרכב התרופות.

מתי מופיעות תוצאות?

רבים מהמטופלים מדווחים על שיפור במצבם כבר לאחר הטיפול הראשון (ראו המלצות). תוצאות מלאות מתקבלות לאחר השלמה של מספר טיפולים. בהתאם לתוצאות ניתן יהיה לרווח את המפגשים או לסיים את סדרת הטיפולים. ההמלצה היא על טיפול חודשי לשם תחזוקת התוצאות.

רפואה שלמה!

דיקור סיני למיגרנה דיקור סיני להרזיה פיברומיאלגיה דיקור סיני מחלות מעי דלקתיות - קרוהן וקוליטיס - דיקור סיני איך לבחור מטפל בדיקור סיני דיקור סיני מחיר בלוג דיקור סיני דיקור סיני לכאבי גב דיקור סיני לפוריות בעיות עיכול תמונות מהמרפאה רפואה סינית מה זה דיקור סיני? אודות מחלות דיקור סיני לחרדה ומתח נפשי דיקור סיני ברמת אביב, וגם בראשון לציון. שאלות ותשובות 054-5721258 יעוץ טלפוני חינם דף הבית דיקור סיני המלצות טיפים ביטוח בריאות רפואה משלימה במרפאה כלים ושיטות במרפאה שאלות נפוצות במרפאה