נובמבר 18, 2017
הדיקור הסיני מול שיטות הטיפול ברפואה הקונבנציונלית
כלים ושיטות ברפואה סינית

הדיקור הסיני היינה שיטת טיפול עתיקה המסייעת לקידום תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף, שהפכה לאחד הטיפולים המקובלים ברפואה המודרנית. על פי הרפואה הסינית העתיקה, מצב של בריאות הגוף יתבטא בזרימת אנרגיה תקינה ומשוחררת בגוף. בין אם מדובר בזרימת הדם ובין אם מדובר בזרימת המזון אל וממערכת העיכול, תהליכים אלו מצביעים על בריאות פיזית ועל כך שהגוף מבצע את מלאכתו נאמנה. במצבים של פגיעה בזרימה החופשית של האנרגיה, הגוף יתקשה לתפקד ויהיה חשוף יותר למיחושים ומחלות. אינספור מחקרים שנערכו בשנים האחרונות הוכיחו כי דיקור סיני בנקודות מסוימות בגוף, משחרר חומרים כימיים בעלי תכונות נוגדות כאב ודלקת, המקלים על מיחושים ומחלות ומעוררים בגוף שלווה ותחושת אופוריה.

יתרונות הדיקור הסיני

אז מהו בכל זאת ההבדל בין הדיקור הסיני למגוון האפשרויות ברפואה המודרנית?

לדיקור הסיני מגוון יתרונות על פני אפשרויות הטיפול המקובלות כיום. בראש ובראשונה, הדיקור הינו טיפול טבעי לחלוטין ולא פולשני. בעוד שהרפואה המודרנית מעודדת התערבות כימית וכירורגית במערכות הגוף, הדיקור הסיני מעודד השפעה על הגוף בצורה מעודנת ביותר, על מנת לאפשר לו לרפא את עצמו. על פי הרפואה הסינית, כיוון שגוף האדם הפך את האדם לחולה, הוא יכול להבריא אותו עם העזרים המתאימים. במהלך הטיפול אין צורך להיעזר בתרופות מרשם, ואין צורך לבצע בדיקות פיזיות מכאיבות. הגוף מקבל כלים על מנת להתמודד עם המיחוש או המחלה, ובתום הטיפול, יכול המטופל להמשיך בשגרת יומו ללא כאבים.

שנית, ניתן להבחין בשיפור בתסמינים ובהרגשה הכללית כבר לאחר הטיפול הראשון. הדיקור הסיני הוא טיפול קצרצר – האורך כ45 דקות בלבד, ובסיומו יחוש המטופל תחושות רגיעה, שלווה ונמנום קל. לאחר מספר טיפולים, יסייע הדיקור לשפר מדדים שונים בגוף, שלאו דווקא קשורים לסיבה האמתית לשמה המטופל הגיע לטיפול, למשל: שיפור ניכר באיכות השינה, שיפור במדדי לחץ הדם, הפחתת תחושת תשישות ועייפות ועוד.

אפשרויות טיפול במקביל לרפואה המודרנית

למרות שלדיקור מגוון יתרונות על פני אפיקי הטיפול הקונבנציונליים, הטיפול אינו סותר טיפולים שונים ברפואה המודרנית, ופעמים רבות מתבצע במקביל אליהם. במקרים מסוימים רצוי לבצע טיפולי דיקור סיני במקביל לטיפולים אחרים, כמו למשל : דיקור סיני לפוריות מבוצע בקליניקה במקביל לטיפולי הפוריות במרפאות החוץ של בתי החולים. דוגמא נוספת בה נערך טיפול בדיקור סיני במקביל לטיפולים קונבנציונליים הוא כתמיכה לחולים אונקולוגיים. לצד הטיפולים הרגילים והמוכרים למחלת הסרטן דוגמת הכימותרפיה, הטיפולים הרדיותרפיים, ההורמונליים וכדומה, מסייע הדיקור הסיני למנוע את קשת תופעות הלוואי של הטיפולים הקונבנציונליים, ולחזק את המערכת החיסונית שניזוקה עקב הטיפולים המפרכים.