ינואר 3, 2018
טיפול ראשון של דיקור סיני – מה חשוב לדעת?
כלים ושיטות ברפואה סינית

אם אתם נמצאים לקראת טיפול ראשון של דיקור סיני או רק מתעניינים בתחום, תוכלו כאן לקבל הסבר ראשוני על הדיקור הסיני, הכנות דרושות לקראת הטיפול, מהלך הטיפול ותופעות לוואי צפויות. במידה ויש לכם שאלות נוספות בנושא דיקור סיני תוכלו לייצור אתי.

מהו דיקור סיני?

הרפואה הסינית רואה בגוף כולו מכלול שלם בו זורמת אנרגיה. מצבים של חולי או כאב מופיעים כאשר ישנו שיבוש בזרימת האנרגיה או חסימה המתפתחת באזור מסוים. טיפולי דיקור סיני מתבצעים תוך הצבת מחטים זעירות בנקודות נבחרות בגוף על מנת לעודד את פעולות הריפוי הטבעי של הגוף, לשחרר את חסימת האנרגיה ולגרום להפרשת חומרים המשפרים את התחושה הכללית. הרפואה המודרנית רואה בטיפולי דיקור סיני טיפולים משלימים יעילים ואף ממליצה עליהם במקרים רבים.

האם הטיפול כרוך בכאב?

שימוש במחטים זעירות דקות גורם לכך שהצבת המחטים אינה מורגשת כמעט. מטופלים שעברו טיפולי דיקור מספרים על השפעות חיוביות ללא כאבים. לאחר הטיפול מופיעה לעתים אדמומיות קלה באזור בו הוצבו המחטים.

תופעות לוואי של טיפול דיקור סיני

רוב תופעות הלוואי של הדיקור הן תופעות לוואי נפלאות. ההשפעה של הטיפול על הגוף חיובית בכל התחומים. טיפולי דיקור משפרים את התחושה הכללית של הגוף, מרוממים את מצב הרוח, מחזקים את מערכות הגוף, ממריצים את זרימת הדם, מעודדים את תהליכי ההחלמה הטבעיים של הגוף וגורמים להפרשה של חומרים משככי כאבים.

הטיפול יעיל במקרים של מיגרנות, כאבי מחזור, בעיות פריון, כאבי שרירים, אסתמה, אלרגיות, בעיות און ועוד. התחושות הנעימות שמתעוררות לאחר הצבת המטים מעידות על כך שהטיפול מצליח ומשפיע על הגוף. אתם תרגישו תחושת חמימות נעימה, תחושת נימול נעימה, תחושה של זרימת דם טובה יותר ושיפור משמעותי במצב הרוח.

קיימים מקרים בודדים בהם מופיע דימום מינימלי (טיפת דם בודדה) באחד מהאזורים בהם מוצבות המחטים. יש הטוענים כי טיפת דם מעידה על השפעה חיובית של הטיפול המעידה על תגובה של הערוץ האנרגטי

.

איך מתכוננים לקראת הטיפול?

כמטופלים אתם מגיעים אל הקליניקה בשעה בה התבקשתם להגיע. רצוי להגיע כאשר אתם לא רעבים או עייפים מאוד. אין כל צורך בהכנות נוספות שלכם. חלק מהמטופלים מעדיפים להגיע אל הטיפול בבגדים רפויים נוחים. במהלך הטיפול הראשון המטפל צפוי לשאול אודות הרקע הרפואי שלכם. אם ישנם מסמכים רפואיים אותם תרצו להציג בפניו כדאי להכין אותם מראש. חזרה לשגרה אפשרית מיד לאחר הטיפול ללא צורך במנוחה.